Widok zawartości stron Widok zawartości stron

Nawigacja okruszkowa Nawigacja okruszkowa

Wernisaż prac i dyskusja panelowa "Przestrzenie wykluczone - wykluczające przestrzenie"

Termin: 06.03.2013
Miejsce: Instytut Pedagogiki UJ

6 marca 2013 r. (środa) o godzinie 18.00 w Instytucie Pedagogiki UJ, w sali witrażowej odbędzie się wernisaż prac fotograficznych dr Małgorzaty Michel, pt: „Przestrzenie wykluczone - wykluczające przestrzenie". Wystawie towarzyszyć będzie dyskusja panelowa dotycząca przestrzeni wykluczonych i wykluczających oraz możliwości tworzenia bezpiecznych przestrzeni w życiu człowiekaW dyskusji wezmą udział mgr Katarzyna Jurzak-Mączka - Pełnomocnik Rektora UJ ds. bezpieczeństwa studentów i doktorantów oraz mgr Jakub Mączka, współautorzy książki „Zapobieganie przestępczości przez kształtowanie przestrzeni", red. J. Czapska, Wyd. UJ, Kraków 2012.

Prezentowane przez dr Małgorzatę Michel prace są efektem projektu, który autorka realizowała  w wakacje 2012 w Łodzi. Autorka posiada na swoim koncie kilka wystaw indywidualnych, jedna z nich odbyła się dwa lata temu w Instytucie Pedagogiki UJ, kolejne w Wyższej Szkole Nauk Społecznych PEDAGOGIUM w Warszawie. Prezentowane fotografie były efektem projektów realizowanych w Berlinie oraz Kiszyniowie, a ich celem było ukazanie przestrzeni wykluczonych w tkance miasta. Autorka, inspirowana koncepcją Crime Prevention Through Environmental Design realizuje swoje kolejne projekty artystyczno-badawcze, przybliżając odbiorcy obrazy miejskich przestrzeni, jednocześnie realizując badania z pogranicza nauk społecznych i etnologicznych, dotyczące generowania zachowania ludzkiego przez przestrzeń oraz pokazując znaki, jakie w przestrzeni miejskiej pozostawiają osoby wykluczone.

 

Kilka słów o autorce fotografii:

Małgorzata Michel - doktor nauk humanistycznych w zakresie pedagogiki, adiunkt w Zakładzie Profilaktyki Społecznej i Resocjalizacji Instytutu Pedagogiki UJ, opiekun naukowy Koła Pedagogów Resocjalizacyjnych Instytutu Pedagogiki UJ, członkini Polskiego Towarzystwa Pedagogicznego, założycielka Akademii Profilaktyki i Edukacji APERTI. Zainteresowania naukowo- badawcze skupiają się wokół lokalnego systemu profilaktyki i resocjalizacji oraz tożsamości wykluczonych. Praktykuje pedagogikę w dosłownym tego słowa znaczeniu, rozumiejąc swój zawód jako prowadzenie człowieka. Kieruje się w życiu jogiczną zasadą: „1 procent teorii 99 procent praktyki".

Do pobrania: 

plakat

Data opublikowania: 25.02.2013
Osoba publikująca: Magdalena Gumularz